9D Kuortane 2009, kevät

9D:n leirikoulu Kuortaneen urheiluopistolla toukokuussa 2009

Maanantai 18. toukokuuta

Lähdimme aamulla kello 6.30 koulun parkkipaikalta hyvässä tunnelmassa kohti Kuortanetta. Bussissa vallitsi hieman väsynyt fiilis, mutta oppilaat virkistyivät matkan edetessä.

Kuortaneelle saavuttuamme oppilaille jaettiin huoneet ja aktiviteetit alkoivat. Päivän edetessä sattui ja tapahtui muun muassa pari kertaa huoneesta ulos lukittautuminen, silmälasien rikkuminen ja talkkaria soiteltiin paikalle vähän väliä.

Seinäkiipeilyä. (Kuva: Tuomas Väinä.) Mölkkyä ja muita perinnepelejä. (Kuva: Tuomas Väinä.) Pitäisikö Pohjanlinnaankin hankkia volttimonttu? (Kuva: Tuomas Väinä.)

Urheilulajeina oli muun muassa seinäkiipeilyä, pingistä, sulkapalloa, lentopalloa, mölkkyä, lipunryöstöä ja temppurataa. Kaiken kaikkiaan päivä on sujunut tähän mennessä hyvin ja hauskaa on ollut, vielä on iltaa jäljellä 😉

Riikka Kalliomäki & Lotta Välimäki

Ilta, yö ja aamu

Illalla lähdimme etsimään keskustaa, mutta sitä ei ollut olemassakaan. Löysimme vain kaksi ruokakauppaa vieretysten. Pettymyksen jälkeen ostimme kaikkea tärkeätä, esimerkiksi juotavaa ja karkkia. Lisäksi saimme uusia kavereita.

Yön pimeimpinä tunteina pelasimme korttia, katselimme TV:tä, puhuimme henkeviä ja nauroimme. Lopulta porukka nukahti kovan väsymyksen vuoksi.

Kuortaneenjärven kaunista rantamaisemaa. (Kuva: Tuomas Väinä.) Aamupala maistuu 9D:n pojille. (Kuva: Tuomas Väinä.) Spinningiä - ja hiki virtaa. (Kuva: Tuomas Väinä.)

Heräsimme aamupalalle kello 8.00. Sen jälkeen vetäydyimme lepäämään ja valmistautumaan rankkaan spinningiin. Tämä laji koituikin leirin raskaimmaksi. Olimme silti tyytyväisiä ja positiivisella mielellä. Seuraavaksi on vuorossa lounas, sählyä ja melontaa.

Satu Ylikoski & Riikka Kalliomäki (+ muutama muu)

Tiistai 19. toukokuuta (ehtoolla vähän ennen kymmentä)

Lounaan jälkeen pelasimme sählyä yhä positiivisella mielellä. Seuraavana lajina oli kirkkovenesoutu ja melonta. Alkukankeuden jälkeen soutaminen alkoi sujua. Ennätys oli 18 vetoa peräkkäin rytmissä. Soutamisen jälkeen kokeilimme intiaanikanoottia ja kajakkia. Melonnasta selvittiin vain yhdellä kaatumisella.

Sählyä. (Kuva: Tuomas Väinä.) Kirkkovenesoutu. (Kuva: Tuomas Väinä.) Melontaa. (Kuva: Tuomas Väinä.)

Viimeisenä lajina oli frisbeegolf, jota pelattiin 2-3 hengen ryhmissä hyvällä menestyksellä. Vapaa-ajalla osa kävi uimassa, osa keskustassa ja osa ei missään. Illan tullen tunnelma villiintyi ja osa alkoi pelata Aliasta, osa ottaa kuvia ja osa muuten vain riehaantui.

Frisbeegolfia. (Kuva: Tuomas Väinä.) Lautapelejä. (Kuva: Tuomas Väinä.)

Viimeinen ilta lähenee pian loppuaan, mutta nukkumisesta ei ole tietoakaan. (:

Riikka Kalliomäki & Jesse Vuorio

Keskiviikko 20. toukokuuta

Aamulla oli aikainen herätys. Aamiaisella oli väsynyt tunnelma valvomisen seurauksena. Heti aamiaisen jälkeen pakkasimme loput tavaramme ja lähdimme bussilla kohti Kankaanpäätä.

Paluumatkalla bussissa. (Kuva: Tuomas Väinä.)